2008/04/14

Väder, vind, VFU och vänliga ord!

Solen strålar och regnet öser ner där ute just nu. Allt på samma gång, som om vädergudarna hade svårt för att bestämma sig. Jag kan nästan höra osämjan mellan de olika viljorna...
(Det lustiga är att vädret för en gång skull matchar mig helt och fullt.)

Idag har jag äntligen fått tag på min kontaktperson och sedan också min handledare inför VFU'n som börjar nästa måndag.
Skolhälsovården i Linköping var det enda som stod vid mitt namn på listan som kommit ut till oss studenter. Och jag tänkte ju i mitt stilla sinne att när jag väl fick prata med min handledare så skulle jag bli klokare på vad jag skulle få uppleva och möta under min VFU. Men
icke...min handledare hade precis som jag just idag fått reda på att jag skulle vara där. Och hon frågade mig om när det var jag skulle börja och hur länge min praktik höll på och vad det var tänkt att jag skulle få ut av praktiken. Med andra ord blev jag inte klokare.
På måndag ska vi i allafall träffas och lägga upp någon slags plan. Så, så småningom blir det säkert bra det här...

För övrigt så vill jag tacka alla som kommer med så uppmuntrande och fina ord just nu som får mig att le ända in i hjärtat. Ibland kommer de från oväntat håll och ibland från någon nära, ibland som ett halvseriöst frieri på knagglig engelska, ibland som en dålig norgehistoria (hoppas på fler snart!) och ibland, som idag, med orden : "...you are lovely and gorgeuos with great things ahead of you for sure".
Alla behöver få höra sånt ibland!

thanks!!
All my love.


Inga kommentarer: