2008/04/05

Projekt storstädning!

Efter en trevlig fredagskväll/natt vakande jag idag nästan pigg som en lärka! Så härligt! Det enda spåret av Sjukhusfesten var stämplen på underarmen och den rann bort tillsammans med hårsprayet i duschen. Så nu var det ny dag...och nya tag!

Den där pinnen som legat och skräpat ute på balkongen fick denna halvsoliga lördag en ny, mer meningsfull uppgift som vädringsstång. Och garderoberna tömdes en efter en i jakt på eventuella pälsängrar. Som tur är hittade jag inte några spår av dem där...

Nu, kl 22:40, är jag äntligen färdig för idag...har nästan hållit igång i 10 timmar med att tvätta (9 maskiner har hunnits med!!), vädra, vika, organisera, damma, diska, dammsuga och torka golv...med undantag för några pauser. Jag känner mig väldigt nöjd med min insats. Garderoberna är så fina nu och jag har till och med hängt saker och ting i färgordning...(undrar hur länge det kommer hålla?!)

Vad är det då som har fått mig att orka hela denna långa dag med denna trist syssla kan man undra?
Jo, svaret är enkelt. Dolly såklart!
Hennes ljuva stämma har strömmat ut ur högtalarna och det är liksom svårt att stå still när Baby I'm burning drar igång...ännu svårare är det att låta bli att sjunga med...
Testa själv får du se!


Inga kommentarer: