2008/04/23

Grönt är skönt!

Dagarna blir långa på praktiken.
Får stiga upp 05:40. Verkligen inget jag är van vid. Veckorna innan vi gick ut på VFU var ganska slappa, med mycket sovmorgon och lediga dagar.
Igår gick min buss 07:03 och jag var hemma igen 17:30.
Idag var det lite bättre...behövde inte cykla iväg till pendeln förrän 07:10 och kom hem igen redan 16:45. Lyxigt!

Nu ikväll tog jag mig en lång promenad i Vallaskogen. Det var behövligt. Så vackert med alla tusen och åter tusen vitsippor på den moss- och gräsbeklädda marken. Solen som stod lågt och strålade in mellan träden....ahh, underbart!
Jag är glad att jag inte är pollenallergiker. Tänka att inte kunna njuta av alla träd som snart blir gröna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, just rub it in för alla pollenallergiker! :-)

Godnatt söt!

Ps. Jag går hemifrån 6.55 varje morgon. (Men imorgon ska jag på kurs och får sovmorgon...)