2008/04/16

Plugg, tvätt, pilates och mera plugg.

Idag har jag faktiskt kommit igång med pluggandet igen!! Det känns riktigt bra och det har faktiskt varit roligt!! (Oh my...skrev jag det där på riktigt?!)

Som ni ser på bilden så har jag plockat i mängder av material för att så småningom kunna knyta ihop säcken med innehåll från litteratur, basgruppsmöten och föreläsningar inför tentorna. Bestämde mig för att börja med våra kära Streptokockbakterier och alla vardagsinfektioner där de har ett finger med i spelet. Men nu när klockan är strax över 20 så börjar koncentrationen svika mig. Så jag får nog fortsätta i morgon efter färdighetsträningen, som för övrigt kommer innehålla vår första läkemedelsberäkning...(Vill inte, vill inte, vill inte!!!)

Har förutom att plugga också tvättat idag. Hade lite ångest över att gå ner i tvättstugan denna veckan eftersom jag förra helgen och förra veckan tvättade sammanlagt 17 maskiner och 4 handtvättar i saneringsarbetet. Men det gick fint, jag överlevde, trots besök av en stor, fet ilsken humla. (Undrar hur han kom ner i källaren?)

Hann även med ett Pilatespass.härligt! Har inte kunnat gå på det passet på flera veckor så det var med sann glädje jag cyklade iväg. Behövde verkligen mjuka upp kroppen lite och bara tänka på kroppshållning och andning för ett slag.

Nu ska jag fixa lite te och sedan lägga mig i sängen och titta på tv.
För det är jag värd!

Inga kommentarer: