2008/04/25

Relationsråd från en 6-åring och en rosa flamingo på pinne!

Idag slutade jag redan strax efter 11. Det var riktigt skönt! Så jag hoppade av bussen inne i stan för att fixa födelsedagspresenter till min kära syster som kommer hit om ett par timmar.
Och det var när jag stod och botaniserade bland smyckena på H&M som en lite märkligt och lustig konversation utspelade sig mellan mig och en liten tjej, med grön keps, i 6-årsåldern. Det började med att hon helt enkelt frågade:
- Är du också intresserad av smycken?
-Jo, svarade jag, det är jag. Är du också det?
- Ja, de här tycker jag är väldigt vackra, svarade hon och pekade på några silvriga armband.
- Jo, de var väldigt fina.

Sedan var det tyst en ganska lång stund innan hon plötsligt sa:
-Har du en kille?
-Nej, svarade jag. Det har jag inte.
- Då tycker jag att du ska leta upp en!
(Ursäkta?!)
-Ja, jo...det får jag väl göra, klämde jag något snopet fram.
-Ja, så att du kan gifta dig och skaffa barn. För du vill väl ha barn?
-Jo, det vill jag ju. Det vill väl du med när du blir stor?
-Ja, men just nu har jag en mamma, hon står i kassan där borta. Nu ska jag gå till henne. Hej då!
Sen lunkade hon iväg i sina mjukisbyxor med gräsfäckar på knäna och den gröna kepsen på sned till sin mamma.
Barn nu förtiden...


För övrigt har jag äntligen köpt blommor till balkong
en. Och jag valde cerisa fuskpelargoner från Åhlens. Blev tjusigt tillsammans med den rosa flamingon på pinne som dekorerar balkongräcket!


1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefin balkong!!!
Och Tack så jättemycket för fina och goda presenter från Sverige! puss*