2008/04/04

Pälsängrar...usch!!

I min lägenhet har jag sedan jag flyttade in hittat pälsängrar (bara larver dock) i badrummet och i köket med jämna mellanrum. Och jag har ju självklart undrat vart de kommer ifrån. Jag har det inte smutsigare än någon annan hemma. Har det nog till och med lite renare än de flesta eftersom jag blivit ganska nojig.
Men så i onsdags hittade jag en larv och ett "skal" i ett av köksskåpen där jag förvara torrvaror. Usch, usch, usch!! *ryser* Då kändes måttet rågat och det var dags att en gång för alla bli av med de små krypen.
Så efter några samtal nu i eftermiddag kommer det en man på måndag för att spraya alla ställen där jag sett djur. Det blir skönt när det är överstökat. Måste bara gå igenom alla skåp och garderober ordentligt så att jag inte missat några ställen...detta får bli helgens stora projekt! *suck*

Efter att ha sysslat med telefonsamtal om detta trista ämne i nån timmes tid så förtjänade jag att ha det skönt en stund. Och eftersom vädret är gudomligt soligt, om än något blåsigt, så intog jag en tillbakalutad position på balkongen med Krister i P3 i bakgrunden. Fredagskänslan infann sig ganska snabbt...





2 kommentarer:

Anonym sa...

hello baby! Krister is the shit, gör fredagar till fredagar:) Nu är Kamillalainen här och förgyller min helg, nice, trevligt, får väl hålla henne i koppel iväll bara;) Miss you! KRAMAR!!

Anonym sa...

Härligt att vädret kommit till Sverige också!!! Kul med en blogg,, den ska jag följa här i vår och vara en del i till hösten! kram kram*