2008/04/11

Fame

Har suttit och sökt lite på YouTube ikväll. Det är ett trevligt tidsfördriv för det finns ju så mycket att titta och lyssna på. Låtar/klipp som man aldrig tidigare hört, som man nästan glömt bort eller som man älskar att titta på om och om och om igen.

Kvällens två favoritklipp kommer båda från filmen FAME.
Det första är Irene Cara som sjunger Out here on my own.
Det andra är I sing the body electric som sjungs av hela ensemblen och är fantastiskt härlig och inspirerande. Ja, håret reser sig till och med på mina armar!
Det är nog snart dax att se hela filmen igen...

För övrigt har denna fredag varit lugn och tillbringats till stor del framför symaskinen. Jag tror att M och A kommer vara fina i sin zebra respektive tiger kostym som jag hjälpt dem med inför någon fest i morgon. Skönt att få vara lite kreativ för en gång skull!

Overallsinvigningen igår var rolig och smutsig och på kravallen spelade MoraTräsk. Idag har jag träningsvärk efter alla tävlingsmonent. Mitt lag vann för övrigt hela tävligen...och tro det eller ej, men jag gjorde ett sjukt snyggt mål (i ren Zlatan-anda) i krabbfotbollen. Tänk, det finns kanske lite bollsinne någonstans djupt inne i mig ändå...

Inga kommentarer: