2008/04/06

En blå grillvante!

De senaste dagarna i mitt liv har som ni säkert märkt kretsat kring pälsängrar. Detta äckliga lilla kryp...
I kväll har jag hittat orsaken till deras intrång i mitt hem.
Klämd bakom kökslådorna låg en blå smutsig grillvante...what the f**k?!
Jag har aldrig haft en blå grillvante, så den tillhörde helt klart inte mig.
Men vad som var säkert var att den nu tillhörde pälsängrarna, helt och fullt.
Paniken infann sig väldigt snabbt...men det gjorde även I och M när jag tillslut ringde och bad om deras hjälp...men innan jag ringde dem ringde jag såklart runt för peptalk från familjens övriga medlemmar.
(Tusen, tusen, tusen tack för hjälpen!!!)

Nu när klockan snart slår tolv gapar köksskåpen tomma och köksbordet är täckt av allt mitt skåpsinnehåll...eller ja, allt fick ju inte plats på köksbordet såklart, utan lite står på soffbordet och på byrån och på stolarna också. Tänk vad mycket saker man har lyckats samla på sig...















Dagen som började så bra med en cykeltur tillsammans med I till IKEA, där jag bland annant köpte blomlådor till balkongen,
slutade riktigt pissigt rent ut sagt. Och som om jag inte haft nog att göra så välte jag ut mopphinken preciiiiis när jag var färdig vid kvart över 11 så att golvet i hallen blev sjö...torka, torka, torka!!

I morgon ska allt in i skåpen igen....*suck*.
Jag hoppas att tisdag blir en riktigt bra dag!

Tills dess....skänk mig en tanke, snälla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag sänder dig många tankar.. usch vad äckligt, men skönt att bli av med dem!!!

Anonym sa...

Hej darling... Bra jobbat, nu är du snart av med dom? Vill du komma hit o leka med våra silverfiskar sen?

Puss!