2008/04/19

Majblommegossen...

Mitt dåliga samvete gnager på mig.
Igår när jag precis hade ställt cykeln och var påväg in på Åhlens så kom det någon bakom mig och sa:
- Hej, vill du köpa...

Ordet köpa fick mig såklart direkt att vända taggarna utåt eftersom jag ständigt blir uppringd och påhoppad av diverse försäljare som inte förstår ett NEJ. Därför svarade jag snabbt och snäsigt innan han hann avsluta meningen:
- Nej, jag vill inte ha!!

I nästa nanosekund vände jag mig om och tittade på honom samtidigt som han fortsatte meningen med:
- ...en majblomma?

Där stod alltså en liten blond kille på 10-11 år och frågade om jag ville köpa en majblomma?!
Åh, vad jag kände mig taskig...såklart att jag egentligen ville köpa en majblomma av denna söta gosse! Men jag kunde ju gärna inte ändra mig då när jag redan hade snäst åt honom...

Men idag ska jag ta mig in till stan och göra rätt för mig!
Dessutom ska jag köpa årets första solkräm, för min bleka kropp fick sig lite färg igår när jag satt på balkongen!
Nice!

Inga kommentarer: