2008/04/18

Pang, pang, pangkakor och annat smått å gott!

Solen har visat sig från sin bästa sida idag, så jag plockade ut mina böcker efter städning av hela lägenheten och balkongen och satt ute i linne och trekvartsbyxor och pluggade. Eller jag försökte i allafall. Det är svårt att plugga när solen lyser så härligt i ansiktet och man bara måste fälla stolen en stund och sluta ögonen och njuuuuuta! Dessutom hade jag även denna dag Krister i p3 på i bakgrunden och det var ju fredagsflörten som vanligt, och det är ju roligt att lyssna på...fast igår eftermiddag var Krister ännu bättre för då var det ju relationsrådet. Jag gillar Kitty...hon är skön!

Eftersom väderprognosen för nästa vecka ser ganska lovande ut kände jag mig tvungen att åka in till stan och fixa en vaxduk till balkongbordet. Blommor till lådorna tänkte jag får vänta eftersom jag fortfarande inte litar på att det inte blir frost...men efter mitt besök på Åhlens så funderar jag nu på att eventuellt köpa fejk-blommor till balkongen. Kommer ju inte att vara här i Linkan på hela sommaren och det blir ju billigare i längden eftersom jag då inte behöver köpa nya till hösten och nästa vår och nästa vår igen...hmm, får nog ta och fundera över denna stora fråga över helgen tror jag.

Nu ikväll har jag stått vid spisen och känt mig som min stora idol Martha Stewart. I love her!! Har bakat muffins (köpte fina muffinsformar idag på DesignTorget dessutom som jag använde), stekt pannkakor och gjort spagetti och köttfärssås. Nu ska jag bara lägga allt i matlådor och sedan diska. Har en kvart på mig...sa till I att jag skulle komma vid 8. Vi ska kolla på hockey och jag tänkte bjuda på mina nybakta muffins...mums!!

Inga kommentarer: