2008/06/16

Sommarlov

Bloggen blir tyvärr lite eftersatt såhär i sommartider. Finns så mycket annat att göra när man är ledig. Annat är det när man pluggar...då är bloggandet ett mer lockande alternativ än själva böckerna. Så ni får nog räkna med färre uppdateringar, även om jag ska bättra mig och i fortsättningen göra mitt bästa.


Klarade sista tentan också. Känns skönt att inte ha missat någon under hela det första året...antar att jag är rätt så bright ändå när jag lägger den sidan till!!
Här hemma i Halmstad har vardagen kommit igång och jag tycker (tro det eller ej) att det är skönt att få jobba lite...i allafall än så länge...


Helgen som var spenderades i Malmö med vänner och Dolly Parton konsert. Såklart blev det även shopping...Köpte ett par bruna högklackade skor bland annat som jag sneglat på ett tag...kände mig liksom värd dem, trots att de inte var på rea.


Dolly var, precis som förra året i Globen, helt fantastisk! Vilken kvinna! Vilken röst! Hon spelade alla gammla goa låtar (Two doors down, 9 to 5, Jolene, Why'd you come in here looking like that, Baby I'm burnin', Joshua, Coat of many colors, Here you come again, Island in the stream, Little Sparrow, Eagle when she flies och I will always love you m.fl) och några av de nya från senaste plattan (Backwood barbie, Better get to livin', Shinola m.fl). Hade hört alla låtar utom två...Saknade dock Apple Jack och Tennessee mountin home. Men dem sjöng hon ju förra året, så jag antar att man får vara nöjd med att i allafall hört de live en gång i livet.


För övrigt har den senaste tiden bestått av shopping, födelsedagsfirande av M, några strandbesök, grillning på stranden, en utekväll, lite EM-fotboll (jag har till och med tippat en rad på skoj...gick bra i början, men lite sämre nu på slutet...lite svårt att få rätt när man baserar sin rad på lag med snyggast spelare...)tandläkarbesök, jobb och lite annat smått och gott. Ikväll blir det Hulken på bio...


Lite bilder från den senaste tiden kommer snart...På återseende och jag säger som Dolly:
"Thank you for loving me and letting me love you back!"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag saknar dig också! Längtar tills augusti när jag kan komma och hälsa på dig, och vi åker och shoppar;) kraam!

Anonym sa...

Ja, en uppdatering i din blogg, vad roligt!!
Grattis till tentan!
ses i augusti!
*kram-kram*

Anonym sa...

Det är väl klart att du gillar att komma tillbaka till jobbet gumman. Chansen för att träffa mig ökar ju markant...hihi

Anonym sa...

Dolly for president!